zondag 13 februari 2011

I'm so sorry!

Hello Girls,
i'm Friday.

i know i know i know.
vrijdag was ik mijn artikel vergeten. Ö  ik had het namelijk best wel druk. :$
maaaaaaar wees niet getreurd, ik heb een leuk artikel over Valentijnsdag!


Ik vroeg me af, waar komt Valntijnsdag eigenlijk vandaan?
Er zijn meerdere verhalen hierover, maar ik heb de meest bekende er uitgepikt.
Het  verhaal gaat over de jonge Valentijn, die op 14 februari van het jaar 270 het slachtoffer werd van zijn geloof. Hij, een Romein, bekeerde zich tot het Christendom, wat niet in dank werd afgenomen door de Romeinse leiders. Op 14 februari werd Valentijn gemarteld en onthoofd, maar zag nog net kans om het dochtertje van de gevangenbewaarder een briefje toe te stoppen. Met daarop de tekst: ' Van je Valentijn'.

Valentijnsdag ik dus ene heel oud feest. Vroeger duurde Valentijn meerder dagen, waarbij het er heftig aan toe ging. Er waren feesten waar vrouwen half naakt rond danste, en ze schreeuwden erotische teksten. Nadat ze de vruchtbaarheidsgodin hadden vereerd, doken ze de struiken in waar de mannen al lagen te wachten..

Pff gelukkig gaat het nu heel anders! Zoals miss Sunday al zei, nu stuur je je geliefde of vriendinnen een kaartje of een roos.
Hier wat gedichtjes wat je op het kan kaartje zetten, want ik kan goed begrijpen dat veel meiden hier moeite mee hebben!

ik sta voor het beslagen raam
en teken een hartje om je naam
ik hoop dat de magie zal werken
en dat je mij op zult merken
want mijn lieve valentijn
ik wil zo graag bij je zijn

Because of you,
it's like we're alone.
Because of you,
we hang hours on the phone.
Because of you,
I just want to say;
I love you,
each and every day.



of natuurlijk een gedichtje voor je vriendinnen:

A friend is someone who
makes you smile
and makes you forget
the bad times for a while,
A friend is someone to
who you can say,
I love you in a very
special way..


ik hoop dat jullie hier wat aan hebben gehad!
En als afsluiting nog wat leuke valentijnsplaatjes:




 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten